MA-VRIJDAG: 09:00 - 12:00 // 13:00 - 18:00
Elk ontwerp is uniek en zal dus ook variëren in realisatie-uren, materiaal en afmetingen. Daarom is de prijs steeds verschillend. Wel kunnen we jou alvast een aantal voorbeelden van jouw belettering met prijsindicaties doormailen zodat je een beter beeld krijgt van de mogelijkheden.
Wij werken enkel en alleen met A-merken zoals; Avery, Oracal en 3M.
Wij kiezen daar bewust voor omdat deze merken hun pluimpjes hebben verdient in deze sector. Dit resulteert zich enkel en alleen in voordelen voor u zoals: lange levensduur, kleurzekerheid en kwaltieit.
Wij geloven alvast niet in B-merken waarbij woekerwinsten op gevraagd worden en met nadien alle gevolgen vandien.
Maak bij voorkeur gebruik van een eyecatcher of aandachtstrekker. Dit wil zeggen dat je ervoor moet zorgen dat iemands ogen naar jouw reclame worden toegetrokken. Idealiter laat je dus een foto of figuur op jouw voertuig plaatsen. Let er wel op dat deze afbeelding een duidelijk verband heeft met jouw product, dienst, slagzin of doelgroep. Anders mist de eyecatcher uiteraard zijn effect.
Vraag ons vrijblijvend advies over de mogelijkheden.
Zeker! Op de achterruit van voertuigen gebruiken we vaak een speciale folie die je bijvoorbeeld vaak ziet hangen op de ramen van bussen en trams. Dit noemen we vision print raamfolie of one way vision. De folie is voorzien van ontelbare kleine gaatjes, zodat je nog perfect naar buiten kunt kijken. Inkijk van buitenaf is echter niet of amper mogelijk.
De belettering van een auto neemt doorgaans een dag in beslag. Het carwrappen van een voertuig duurt vaak enkele dagen. We willen natuurlijk dat alles tot in de puntjes in orde is.
Standaard werken wij in onze eigen loods te Brugge maar mits onderlinge afspraak en indien de omstandigheden ter plaatse dit toelaten is verplaatsing door ons mogelijk. Hou dan wel rekening dat hier een meerwaarde aan gekoppeld wordt zoals vervoer- en uurvergoeding.
Een gekleurde rol folie is in principe 1m23 breed. Een witte rol om te printen 1m40. Maar wij laten verschillende stukken folie probleemloos in elkaar overvloeien… dus eigenlijk bent u onbeperkt.
Uiteraard, al moeten we benadrukken dat het correct beletteren van een voertuig heel wat ervaring en vaardigheden vraagt. We geven u dan graag tips en uitleg maar uiteraard staan wij niet garant voor uw toe doen.
Ja, dit mag met water en zeep of zelfs via de carwash. Wel zijn waxprogramma of waxshampoo’s uit den boze, hierdoor loopt u het risico dat de folies / prints los komen. Zelf wassen wij nadien op de plaatsen waar belettering komt nogmaals uw voertuig met professionele ontvetters.
Dit kan uiteraard ook want tijd is soms schaars maar dan dient u rekening te houden met een meerwaarde in loonuur en materiaal zoals ontvetters, doeken,…
Ja na een week wachten achter de belettering van uw wagen kan dit perfect aangezien wij enkel en alleen werken met A-merken zoals: Avery, Oracal en 3M.
Wel dient u hogedrukreinigers te vermijden bij one-way-vision prints (prints waarbij doorkijk nog mogelijk is, denk maar aan de reclame op de bussen achteraan)
Meestal wel. Vaak is een afdruk te zien na ongeveer een jaar maar dit blijft moeilijk in te schatten aangezien dit van meerdere factoren afhangt zoals de zon. De zon kan namelijk niet de lak onder de aangebrachte folies verbleken dus onder de folie blijft uw lak mooi. Nadien uw voertuig polijsten kan dit oplossen maar is niet steeds een garantie.
Ja, hiervoor gebruiken we alsook A-merken zoals Avery en Oracal maar dan hun tijdelijke folie-reeksen wat uiteraard in prijskaartje ook scheelt.
Ja bij een niet correct gebruik. Daarom zorg ervoor dat je de magneetsticker steeds volledig vlak op je autocarrosserie aanbrengt. Via luchtspleten kan er namelijk wind of vuiligheid onder het magneetbord komen, wat ervoor zou kunnen zorgen dat je het onderweg verliest of schade aanbrengt.
Magneetborden moet je ook steeds in droge toestand op de wagen aanbrengen. Controleer geregeld de achterzijde van de stickers op condenswater en vuiligheid. Reinig min. 2x in de week zowel de carrosserie als de achterkant van de magneetborden met een doek.
Uiteraard, wij hebben onze grafische diploma’s op zak en werken graag een gepast ontwerp voor jullie uit. Eerst en vooral dient een afspraak met ons gemaakt te worden waarbij wij vooral luisteren naar jullie ideeën en wensen… pas dan gaan wij aan de slag!
Gedurende het verdere proces betrekken wij u als klant voor 100% zodat het eindproduct naar uw wens is.
Ja, wij controleren dit voor u zodat de uitvoering zeker optimaal is. Wanneer blijkt dat er iets niet correct is krijgt u uiteraard de kans om dit zelf aan te passen of u kan rekenen op ons team. Hierbij wordt dan wel een uurloon gehanteerd en indien nodig worden de beeld-materialen en lijntekeningen zoals van uw voertuig in verrekening gesteld.
Ja en uiteraard krijgt u alle nodige bestanden ook met u mee zoals:
– uw logo in cmyk bestanden (drukklaar)
– uw logo in vectoriële bestanden (originele bestanden),
– uw logo in pantone kleuren (goed voor bv. textiel zeef te drukken)
– uw logo in RAL kleuren (verfkleuren)
– én een guideline waarin: gebruik lettertypes, kleuren, concept, grootte,… wordt verduidelijkt
Iedere afbeelding is opgebouwd uit een aantal pixels. Bouwstenen als het ware, die samen het uitzicht van je afbeelding bepalen.
De dichtheid van die puntjes, dat is de resolutie van je foto! Hoe meer puntjes per inch (dots per inch of dpi), hoe hoger de kwaliteit van je afbeelding.
Hoe hoger de dpi, hoe scherper je foto. Maar hoeveel dpi is goed genoeg voor drukwerk?
Zorg dat je beeld de juiste dpi heeft. Gebruik dus niet het eerste beste beeld dat je op het internet vindt. Deze zijn meestal 72 dpi en helemaal niet goed voor druk + er bestaat natuurlijk ook zoiets als copyright!
Wij werken hierdoor met een professioneel beelddatabank, nl. Shutterstock (onderaan vindt u de link) waar u ook gebruik van kan maken. U hoeft ons enkel het nummer mee te geven van de foto die uw voorkeur geniet.